Через арешт ГПУ сейшельський власник корабля стягнув 866 тис. доларів з Адміністрації морпортів

Новости

Гоподарський суд Києва стягнув з держпідприємства «Адміністрація морських портів України» 865,8 тис. доларів збитків на користь компанії Privacy Development LTD з Сейшельських островів. 

Про це повідомляє «Судовий репортер» з посиланням на рішення суду від 26 червня.

 
Компанії Privacy Development LTD  належить судно ролкер «Zoya».
 
14 листопада 2014 року капітан Іллічівського морського порту (порт «Чорноморськ») не випустив судно з посиланням на рішення суду про його арешт.
 
Дозвіл на вихід з порту «Zoya» отримала тільки 8 грудня 2014 року. Перед цим 5 грудня прокурор Генпрокуратури Іван Ковальов виключив судно зі списку речових доказів і суд скасував його арешт.
 
Компанія оскаржила дії капітана порту в суді. Privacy Development LTD доводила, що в рішенні суду йшлося не про її корабель.
 
Арешт було накладено ухвалою Дарницького райсуду Києва від 14.11.2014 як на речовий доказ у кримінальній справі щодо посадових осіб ДП «Одеський морський торгівельний порт», які брали за основу недостовірні дані технічних показників суден «Zoya» і «Etel». За версією слідчих, сума збитків у вигляді несплачених у повному обсязі портових зборів до Одеського морського порту цими суднами впродовж 2012-2014 років склала 262,5 тис. доларів.

Водночас в ухвалі зазначалося, що судно «Zoya» належить інші фірмі — Williston Impex Corporation. 

 
Капітан доводив, що це одне і те ж судно, оскільки воно має один і той же ідентифіктор, який залишається незмінним протягом строку експлуатації. Але суд це не врахував, оскільки у резолютивній частині ухвали Дарницького суду, яка підлягала виконанню, ідентифіктор судна вказаний не був.
 
9 грудня 2015 року Одеський апеляційний адмінсуд визнав протиправною бездіяльність капітана. 
 
Компанія-власник судна розрахувала свої збитки за період простою з 14.11.2014 до 08.12.2014 в розмірі 865,8 тис. доларів. Йшлося про витрати на утримання судна в порту, але більшу частину суми склала упущена вигода — 777,8 тис. доларів.
 
З’ясувалося, що за день до того, як судно не змогло покинути порт, 13.11.2014 була укладена угода з Bosphorustechflot, Denizcilik Limited LTD про перевезення соломи в тюках з порту м. Бургас (Болгарія) до порту м. Фамагуста (Туреччина). Судно було закріплено для 8 послідовних рейсів загальною вартістю 1,8 млн доларів. Контракт цей виконати не вдалося. Власник судна порахував упущену вигоду, віднявши витрати на реалізацію контракту.
 
Адміністрація морпортів стверджувала, що угода не була спрямована на реальне її виконання, оскільки замовник не зробив передплати перевезення до 14.11.2014. Але суд ці доводи відхилив, оскільки встановив, що нездійснення передплати було обумовлена повідомленням про затримку судна «Zoya» в порту, а не відсутністю наміру виконувати угоду.
 
Капітан порту переконував суд, що «Zoya» не могла перевозити такий вантаж. Але суд ці аргументи відхилив, оскільки власник судна пояснив, що навантаження сіна в тюках проводиться за допомогою спеціальної колісної техніки. Крім того, суду було продемонстровано аналогічний договір про перевезення соломи в тюках у 2017 році.
 
Компанія Privacy Developments LTD стала власником судна «Zoya» 26 серпня 2014 року. Кримінальне провадження, в рамках якого було накладено арешт на судно, було зареєстроване 27 серпня 2014 року.

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *